SALAM

buku tetamu

Tuesday, July 28, 2009

My best friend 'Salifah'

KAWAN (U.N.I.C)

Kawan bertahun kita bersama
Bagai semalam baru bersua
Kawan dihadapan oh! Indahnya
Kita bersama berkelana

Namun kita jauh di dunia sendiri
Bekalan sendiri(semangat sendiri)
Impian sendiri
Meski pun jauh namun kita tetap bersama
Dek ruang yang memisahkan kita

Kawan hidup ini umpama langit yang tidak selalu cerah
Kawan hidup ini umpama awan yang tidak selalu putih
Ingatlah bintang-bintang di langit
Takkan terus berkelipanIngatlah pelangi yang indah
Pasti akan hilang

Kawan jangan biarkan dirimu
Seperti rama-rama
Cantik namun akhirnya menjadi perhiasan di dinding

Kawan jangan biarkan dirimu

Umpama lipan dan kala
Berbisa namun akhirnya menjadi perhiasan di meja tulis

Oh! Kawan jadilah seperti si matahari
Membakar diri demi insan sejagat
Oh! Kawan jadilah seperti bulan purnama
Menerangi malam yang gelap gelita
Menunjukkan jalan demi ummat semesta
Menunjukkan jalan demi ummat semesta ( 2X )






***********************************************************************************

Nilah die orgnya..hu3(amik gambo dr blog die gak)


en3 pg ni..about kwn baik saya.Inilah sahabat saya,dr kitaorng kat Maahad sampai sekarang x lost contact.Sampai die pun dah x dok kat Johor lagi.Even kami lain U..saya tetap cari die gak kat UIA.n..my hubby pun dah tau sgt dgn "SALIFAH" ni.Nama saya dan die..

Lepas form 3, geng saya lain pulak.Hairulbariah yang rapat dengan saya.Cm tu gak dgn Sufa Dewi Adlynna n Zahrina.Lps form 5 pun dah jarang contact,apatah lg bila saya dah ke Uitm.


Tapi..mmg x boleh lawan frienship saya dgn LATIFAH SULEIMAN ni.Mmg ada satu chemistry lain.Kalau saya teringat die dr jauh ni,x lama tu die akan call or bg msg kat saya.N..selalunya bile die teringat kat saya tu..mest anak saya bertambah..Hu3..Kalo kitaorg jumpa mmg x tido la kot dibuatnya.Mcm2 citer.Ikut hati saya mmg nk sgt jumpa.My hubby pon set je kalau nk g Kelate tu.Tp...bila saya dok sorang2 ni,saya xdpt nk tahan sebak n pilu saya kalo bila dah jumpa tu..pastu kitaorang kena berpisah.Bukan saya xnk ingt kenangan2 ms kat sekolah tu..tp..saya mmg x dpt nk menahan sebak..Saya x tau nk ungkap mcm mane psl sahabat ni..Mungkin kalau die baca en3 saya ni..die je yg tau mcmmane.

Teringat saya psl Mak Tam (ummi) dan ibu.Mak angkat saya.Ibu dah berpindah ke Mersing.Ummi ckp bila telefon,die x blh nk ckp ape2,sebak sgt coz ibu adalah kawan lama die.Dah lama dok dekat pastu berpisah.Sudahnya,mmg x telefon lah..coz x boleh nk bercakap.

Camtulah sahabat,bila saya ade buat salah,die mmg direct tegur.Saya ok je..lg bagus cmtu.Die mmg sorang yang tegas.Kalau x kenal betul2 org kate die garang.Tapi..bg saya dia comel.He3.Everything boleh share dgn die.Ok..Xleh nk citer pnjg2.Coz kena mulakan pagi ni dgn ceria..Xnk sedey2..Mmg rindu sgt nk jumpa..Doa saya,moga persahabatan kami ni kekal dunia n akhirat...amin..

1 comment:

  1. Salam..Eh eh..macam kenal je gambar kat ats tu..Thanks Za, masih mengabadikan nama Salifah kite disini..MMg terlalu byk citer+sejarah disebalik friendship Salifah nie..Cerita 8hr 8 mlm pon tak habis..It's such a wonderful time together..Tak boleh lupa..dan yang pasti..Menjadi kenangan hingga ke akhir hayat..Bila ingat2 smula..tersenyum sndri..tergelak sndiri..n lerai juga air mata mengenang sahabat yg jauh dr kita..'Alakullihal,smga persahabatan ini kekal dunia akhirat..amin.....SaliFah Daiman WaAbadan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails