SALAM

buku tetamu

Friday, July 24, 2009

Izzatul Qayyimah wa Abdul Qayyum

Kakak wa Qayyum












Ni nak cita pasal anak-anak saya.Izzatul Qayyimah anak sulong saya.Sudah tentunya perempuan.Berambut perang dan kerinting berkulit agak cerah.Mm,dah tiga tahun umurnya.Petah bercakap dan selalu cakap dirinya cikgu.Mungkin dikelilingi cikgu kot.Walid ,atok,jiran,mak iti (pensyarah tu cikgu la jugak kan) berkerjaya cikgu.Mama dia je lum jadi cikgu.He3.Apapun saya tetap sifunya. Bila bercakap susah nak berhenti.Lagi2 bila dia dah nak tidur,lagi banyak dia bercakap sampai tertidur.Sekarang kakak (gelaran kami sekeluarga kepadanya) dah boleh berdikari.Mintak tolong jaga baby drpd dikacau Abdul Qayyum pun dah boleh.

Then,Abdul Qayyum anak kedua.Lelaki.Mak saya cakap dia hebat.Mungkin sebab die selalu ikut apa yang kakak buat,jadi walaupun umur die setahun 9 bulan macam-macam dia dah pandai.Mak saya kata masa saya 2 tahun pun banyak yang x tahu.Bagi saya,zaman sekarang anak-anak memang cerdik akalnya.Murid-murid suami saya even sekolah rendah,macam kawan saya je.Kami boleh bercerita macam kawan baik.Diorang cepat matang dan paham.
Kedua-dua anak saya ni lahir di Hospital Muar.Tahun 2006 n 2007.Masa tu saya kerja lagi di Batu Caves.Bila sakit baru lah memecut ke Johor.Tu pun baby belum nak keluar.Pengalaman bersalin pun berbeza.Kakak keluar air ketuban.Qayyum keluar darah.Sudah tentunya, melahirkan Abdul Qayyum lebih sakit.Saja je saya post entry ni.Bila diaorang dah besar nanti,boleh baca apa mama die taip ni.

All the best untuk anak-anak mama.Mama sayang semua anak-anak mama.Jadi orang yang berguna.Biar kita tak kaya harta tapi kaya ilmu.(pinjam ayat mak saya)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails