SALAM

buku tetamu

Thursday, July 30, 2009

Masak-masak minggu ini

Agar-agar Pelangi

Agar-agar ni sebenarnya putih je.Masa majlis hrtu ada lebih jelly,jadi saya letak la dlam tu.Jgn masukkan masa panas2.nanti jelly tu cair.Letak bila dah agak sejuk.Inilah hasilnya.rase pun macam2.Agar2 ni besar lagi sebenarnya..tapi anak2 saya dah mkn.Ni je yang sempat diambil gambar.

Ayam masak kicap
Mesti semua org tau cara masak ayam masak kicap.Ni pun lebih lauk majlis.



Ikan kering dan serunding kelapa


Kurma manis daging kambing (aqiqah Abdurrahman)



Sup sayur

Yang ni senang je.Just tumbuk bawang merah n putih n ikan bilis.Tambah air n garam.Lepas tu letak sayur lobak,kobis,seleri(ni je yang ada kat peti sejuk).Kalau ade mcm2 lagi sedap n menarik.




Yang xde resepi tu..bkn saya masak.Kalau saya masak nanti..saya letak resepinya.Resepi apa2 aje.He3


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails