SALAM

buku tetamu

Sunday, August 16, 2009

Pagi Ahad




Minggu ni kami tak ke mana-mana.Abang ada kursus semalam.Balik pun hampir jam 6 ptg.Adik saya pun pesan elakkan jalan jauh-jauh.Sebab HINI ni dah menular.Dia kata sekarang kalau selsema atau apa-ape je simptom HINI 95% positif.Takutnya...Mak saya pulak cakap ni semua bala Allah turunkan.Kita kena beringat.Bukan sekadar dok ingat je..kenalah beramal.Mak saya sejak bersara memang macam ustazah.Hu3

Yang kat atas tu sarapan pagi.Maggi goreng,sosej bakar,tomato potong2 je buat ulam dan telur dadar.Maggi tu bukan yang instant.Saya beli yang kosong je.Selain murah,xdelah bahan perasa yang berlebihan.Kuantiti pun banyak.Ada 10 keping baru RM 3.20.BUat je macam mana kita goreng bihun.Tumbuk ikan bilis n bawang putih,pastu tumis.Then,letak la 1 sudu sos tiram,cili kisar dan kicap.Nak letak apa-apa pun boleh.Udang ke,sotong ke.kat rumah ni ade sayur sawi dan tauhu dan fish cake je.B4 tu maggi kena rebus dulu ditoskan.

Xtually sosej n telur tu pun boelh masukkan sekali.Saja je nk buat asing2.Biar nampak meriah sikit.Air pagi ni..air milo.

Macam saya kata b4 ni jgn pening2 sgt nk masak ape.Masak je apa yang ada.Kalau kita dari muda dah cerewet susah nanti bila dah tua.Bukan semua orang air tangannya sama.Ye x?Lagi-lagi bila dah sakit ataupun tak kuat nak masak lagi.Kan dah susah.Nanti..mula nak kata itu dan ini.Sudah lah tua,dosa pula yang dapat.

Mak saya pun cakap masak ni xde resepi istimewa...saya pun sama.Yang saya baca cume bismillah n doa supaya makanan tu tak beri mudharat pada keluarga.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails