SALAM

buku tetamu

Monday, August 3, 2009

Masak-masak Jumaat lepas

Sambungan..Jumaat lepas abah saya dtg.Jadi masak pun macam2/Tapi simple2 je.Coz,berlari gak nk masak n tgk anak2.Jom tengok ape saya masak..


Pecal/rojak
Ni orang jawa panggil pecal.Cm rojak.Kt sini saya celur kacang panjang n kangkung.Timun potong je.Tauhu goreng n potong.Xtually ade tempe.Disebabkan tempe belum jadi..so simpan dulu.Kuahnye,abah beli instant.Just letak dalam bekas n gaul je.Senang...


Pencuci mulut peach,nanas n agar2
Agar2 yang saya buat hrtu ade sikit lg.So,potong2 n letak buah peach n nanas.Sebenarnya nk letak koktail.Tapi terbeli peach lak.Apepun campur air batu sket..sedap..Ni,saya letak dlm bekas untuk abah bwk ke sekolah


Budu
Macam orang Kelate lak makan budu ni.Ni..untuk dicicah dgn ikan bakar.Potong lada,cili padi,bawang merah n ikan bilis.Letak budu.Peras sikit limau.


Kerabu



Ikan cencaru bakar


Sotong n udang apa2 aje







Kari daging





Ikan bakar n budu








Yang lain2 tu x sempat nk describe..anak2 dah bising ni...till then

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails