SALAM

buku tetamu

Wednesday, August 12, 2009

Kakak dah besar

Hari ni lebih baik dari semalam.Semalam saya sakit perut.Memang x larat sangat. Hari ni dah ok sikit.Merujuk pada tajuk en3 kali ni..about kakak (my eldest daughter)."Kakak dah besar la mama " Tu yang selalu kakak cakap.Kakak mmg selalu nk jadi macam mama n kakak memang selalu nak buat apa yg mama buat.Itulah anak saya.Xtually nk tepek gambo puding mangga kat sini.(x connect lak hp saya ni).Puding tu saya buat dengan kakak.Kakak letak sumi warna warni kat atas puding tu.Ok la..cantik n comel.

Abdurrahman dah pandai meniarap masa die 3 bln 1 hari.Means dah 3 hari die meniarap.Memang x leh nk tinggal die coz takut tersembam la pulak muka dia.Semalam oleh kerana kerap g bilik air..x sangka kakak boleh jg die bila die dah meniarap.Xtually belakang baby ni kena usap2 coz nk bg rangsangan supaya kepala die boleh tegak cepat (ni tip dr mak iti lah as a lecturer nursing).So,disebabkan kakak ni memang akan buat ape yg dilihat..so die tgh usap2 belakang baby(dr leher ke tulang belakang).Kakak cakap "mama baby terlungkup".Hu3...

Kakak pun selalu ckp "xpe..biar kakak buat.mama kan sakit,mama kan penat"Mcm2 lah ayat die bila nk buat something.Mula2 saya mmg gerun gak bila die pegang gelas kaca,jag,lesung batu dll.Kadang2 macam nk jerit pun ade coz takut.Tp..pk2 balik buat ape saya bertindak macam tu.Coz kesannya anak saya x dpt berdikari.Lebih baik saya tengok je ape die buat n bantu die apa yang patut.Selalunya saya akan tunjuk cara macammana nk buat..then die akan buat sendiri.Sekarang die pun dah pandai tuang air dlm cawan n bila Abdul Qayyum nk air die akan tuangkan dalam botol.

Lagu "Addinullana" mari bertarannum mmg selalu kami nyanyi sama2 sefamily.Kakak pun dah boleh nyayi lagu ni cume ade pelat2 sikit.Lagu ni juga yang saya suka nyanyi ms saya mengandung.N bile Abdurrahman keluar die mcm sinonim je dgn lagu ni.N kakak pun akan nyanyi lagu ni bile nk tidokan Abdurrahman,even suara die bukan mcm nk tidokan org..he3...die marah kalo Qayyum bising..

Kadang2 terfikir gak saya..mesti nanti blog anak saya lebih canggih.Hu3.La ni die baru berusia 3 tahun.Hari2 die tgk saya mengadap pc ni.Kakak dah pandai guna mouse.Even touch pad kat laptop pun dah boleh.Cume die lum boleh membaca.Dlm proses lagi.

Apapun..mama n walid selalu doakan kak berjaya dunia akhirat....As a parent kita jgn ukur akal seseorang tu dr umurnya...belum cuba belum tahu..yang pasti...kanak2 sekecil tu..mmg sudah boleh berfikir..cuma kadang2 kudratnya je lum kuat...yelah..fizikalnya kan kecil.Tp x bermakna akalnya kecil.Ye x??

Till then..anak2 dah bgn.Saya pun dah siapkan lukisan untuk diaorg warna..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails