SALAM

buku tetamu

Monday, January 4, 2010

Cuti sekolah versi 2

Salam kepada semua..lama sungguh x update blog ni.Seperti apa yg dijangka..mmg bz bee masa cuti sekolah.Bukan sebab ke sekolah..tp mcm2 ado.ALhamdulillah...semuanya dah selesai.Apepun Allah lagi Maha Mengetahui n saya masih lg kat rumah ni.Dengan azam baru,tahun baru...dan ape lg yg baru agaknya ek...saya nk buat yg lebih baik dr last year n hopefully berakhirlah saya dok kat rumah ni.Hu3..(jgn marah to my hubby).

Last year semuanya beransur pulih.Esp dgn my MIL.Hu3..n saya dah buka seluas2nya pemikiran saya..n saya x peduli ape org kata n saya buat x tahu n yg penting bersabar..at the end..saya rasa..semua ok. x seperti mula2 saya pindah ke sini.Kalau dulu..bila time nk blk rumah MIL..mls nya nk blk..coz lg2 psl keja,n psl anak tu je..but now..semua tu dah x timbul.Kalau ade yg menanya my hubby tukang jwp. n saya makin selesa buat semua kerja kat rumah.Semua ni sbb $$$.This year ekonomi ok sket.Coz my hubby pun dah abis course.Tu sebab keadaan my MIL xdelah setegang dulu kot.Coz pemikiran sempitnya asyik dok tgk cm kami ni susah.Hu3.Apapun memang itu sikap my MIL n diakui anaknya2.So..bila org dah tua,pikiran pun serabut,byk yg lupa,byk yg makin dirisaukan.

Kakak ipar saya pun dah amik anak angkat.So,saya makin selesa nk berbual dgn dia.Kalau tidak b4 this asyik suruh saya bg anak saya.Alhamdulillah.Sekarang saya makin bijak menyesuaikan diri with my hubby family.

Next,alhamdulillah dpt beli MPV this year(toyota avanza).Sayang gak duit saya..xpelah..buat aset even bukan nama saya.

Last year gak family saya bertambah dgn kelahiran Abdurrahman.

Cam tu gak dgn blog ni yg saya buat last year.

Seterusnya,cuti sekolah jln2 ke PD.Last minit plan with my hubby yg ntah ape2.Dok kat Cozzi Hotel.Gi dgn my abah n kak ti. Then ke Melaka,mmg dah berubah betul.X sempat nk naik Menara Taming Sari..Eyes on Malaysia n whatever..coz dah Maghrib.Lain kali la nmpknya.Gambo2 pdate nanti la..coz byk kat kamera Kak ti.

Saya gak isi byk borang..hu3 berangan je.1. SPA 2. GSTT/e-KGSK 3. Young UiTM Lecturer Scheme 4. Master in Political Science IIUM.Harapnya adalah rezeki saya.Amin....

Then,adik my hubby Adun dah selamat diijabkabulkan dgn Lizawati..Nama pun sama dgn nama saya Liza.Nizam my brother pun br je buat majlis kat rumah perempuan last week.

Biz kerepek saya x sempat nk ke kilang even ada permintaan kepek ubi pedas n pisang tanduk.Asking from kwn2 my sis.Mmg x sempat sgt2.Coz byk tul kenduri termasuk kenduri yasin minggu rmh mak saya n my MIL.

Kesimpulannya mmg last year lebih baik dr 2008.N mengikut firasat saya 2010 adalah tahun kegemilangan saya..tp..saya pun x tahu ape die..coz since saya sekolah rendah mmg lebih kurang 5 tahun sekali saya akan jatuh n bangun semula setelah jatuh 5 tahun.Faham x???x phm x pelah.

Nk tau gak...cm ni mase sekolah rendah 1989-1994 saya cemerlang di sekolah.UPSR pun dpt 4A.Pastu...cm biasalah,jd pengawas,masuk mcm2 pertandingan.Then,bila kat sekolah menengah 1995-1999 mmg saya agak jatuh.Result pun x ok sgt.Pastu..2000-2005 blh dikatakan gemilang lah gak kat UiTM.Dapat best student lg tu.Pastu 2006-2009 ms say br nak suaikan diri dgn perkahwinan,kerjaya,anak...n hopefully this year ade something yg best dlm hidup saya....

Oklah..gtg..byk keja dah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails