SALAM

buku tetamu

Wednesday, October 7, 2009

Pemergian nenek tersayang...

Salam buat semua...

Minta maaf juga kpd sahabat2 yang menunggu saya update blog ni pasal gathering Raya batch PMR 97 dan SPM 99 SMKA MAAHAD MUAR.Bukan saya xnk buat.Firstly, busy even kat rmh coz anak2 dah makin cerdik.A lot to do untuk jwp soalan diaorang samapi kena bukak buku.Hu3..Then, Sabtu lepas atok perempuan saya meninggal.Belah mak saya panggil atok even perempuan.Hari ni baru ada mood saya nk bukak pc ni.Masih terbayang2 lagi muka dia.Dulu kecik2 masa mak saya kerja,dialah yg jaga saya.Rumah kami sebelah je.Mmg kami adik-beradik kiranya yang paling rapat dgn atok.esp adik saya Siti..mmg dielah yang paling rapat.

Syawal kali ni, 4 saudara dah pergi meninggalkan kita.Yang terkilan,saya x sempat tgk muka arwah buat terakhir kali.Allah x izin.Masa pengurusan jenazah saya mmg x cukup tgn.Melayan anak kecik2 3 org.Then,menyediakan keperluan untuk mandikan jenazah,sampai saya mmg x sempat nk ke sebelah.Lgpun saya sentiasa pegang baby dan ramai gak yg halang saya ke sana.Anak pulak menangis je.Kaki pun dah sejuk.Apepun saya tetap baca surah Yasin untuk atok even pegang anak.Saya sedih dgn sikap segelintir orang yang datang melawat.Macam manalah diaorang blh nak borak2 lagi.Coz,masa tu saya mmg xde pk lain,saya nk atok selamat kat sana.Sebab tu saya sentiasa membaca surah Yasin,al-fatihah dll.Lagipun bila saya nmpak bhgn kaki je pun saya mmg dah xtahan sedih ni.

Mak saya mmg seorang yg tegas.Dia minta jasa baik semua ke masjid n solat.Begitu juga yang wanita.Tidak terkecuali.Mak saya minta tolong sgt2 just ikut imam je.Dan akhirnya buat pertama kali lebih kurang 10 org wanita turut menyembahyangkan jenazah atok.B4 ni mmg ustazah dah ckp cume kesedaran penduduk kamgpung n xde yg mulakan.

Adik saya Siti..mmg tabah bg saya.Dia mandikan atok.Lgpun mmg dia biasa bab2 ni coz ada gak dlm bab nursing.Tu pun dia mmg xtahan sedih coz rasa cam atok masih ada.Tu je en3 kali ni.nanti bila mood dah ok saya update lagi.Coz la ni,selalu blk mlm sbb ikut my hubby nye marhaban sekolah.Pagi lak saya nk kena rushing buat semua benda b4 anak2 bgn.Coz..bila anak2 dah bgn dah nk kena fokus kat diaorg pulak.Al-fatihah buat atok.Minta jasa baik semua esp kaum keluarga sedekah al-fatihah buat atok setiap hari dan selalu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails